گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۰ مورد

جلسه پرسش و پاسخ با جناب آقای دکتر رضا مهرآرا سرپرست محترم دانشکده دندان پزشکی

چهارشنبه ٢ شهریور ١٤٠١ ساعت ١١:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 120 نفر )


در نشستی صمیمانه با آقای دکتر مهرآرا سرپرست محترم دانشکده دندانپزشکی در رابطه با عملکرد گزارش یکساله گفت وگویی صورت گرفت . سوالات به شرح ذیل می باشد .

1-مختصری در مورد تاریخچه دانشکده دندانپزشکی بفرمائید ؟

-دانشکده دندانپزشکی در سال 1391 افتتاح گردیده و پذیرش اولین ورودی  به تعداد 28   دانشجو در ساختمان استیجاری در بلوار استقلال انجام شد. سپس برای استفاده کوتاه مدت در خیابان شهریار جنب سالن ورزشی بیمارستان امام علی (ع) با تعداد 32 یونیت در مورخ  اسفند 1393 شروع به کار کرد  ودر سال 1397 جنب دانشکده،مرکز تجمیع،با 29 یونیت دیگر دندانپزشکی اضافه شد و پس از ان محل جدید دانشکده دندانپزشکی در محل پردیس دانشگاه واقع در جاده ارکان به تعداد 83 یونیت در سال 1398 افتتاح گردید .در حال حاضر هم پیگیری جهت ساخت فاز c  دانشکده رو انجام میدهیم که انشاا.. به نتایج مثبتی خواهیم رسید .

2-برنامه هایی که جهت حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان و رعایت موازین بهداشتی تا کنون داشته اید شامل چه مواردی بوده است ؟

در بدو ثبت نام تمام دانشجویان واکسن هپاتیت B  دریافت می کنند،واکسیناسیون کرونا در مراحل مختلف جهت اعضا محترم هیات علمی ودانشجویان و کارکنان پیگیری و انجام می شود و همچنین کارگاه های آموزشی مربوطه نیز برگزار می شود،در بخش های درمانی استفاده از ماسک 3M  و گان و شیلد جهت پیشگیری از کرونا الزامی هست و فاصله گذاری در کلاسهای آموزشی و بخش های آموزشی و درمانی ونصب پوستر های آموزش بهداشت و ... صورت میگیرد

 

3-جلسات بررسی عملکرد در دانشکده به چه صورت می باشد ؟

در دانشکده جلسه شورای آموزشی وشورای پژوهشی واداری بطور جداگانه تشکیل می گردد و در حیطه های مختلف مسائل مربوطه بررسی و با مشورت اعضا راه حل هایی جهت مرتفع ساختن مشکلات ایجاد شده عنوان و پیگیری می گردد .

4-مواردی که قابلیت درامدزایی در دانشکده دارد را نام ببرید؟

پیگیری جهت تاسیس و راه اندازی کلینیک ویزه و تخصیص تعرفه دولتی جهت خدمات دانشجویی که با توجه به تعداد مراجعات موجب سودآوری ،جهت دانشکده خواهد شد.

 

5-اولویت های کاری در طی یکسال گذشته شامل چه مواردی بوده است؟

در حال حاضر در کلینیک آموزشی دانشکده طبق برنامه ارسال شده از وزارت محترم بهداشت درمان و اموزش پزشکی،و همچنین با توجه به نیاز استان تمام تخصص های دندانپزشکی پوشش داده میشود.

 

6-اقدامات قانونی و فرایند ها در راستای اخذ مجوز و پروانه های دانشکده  به چه صورت است ؟

مجوز های اخذ شده توسط دانشکده شامل موارد زیر است:پروانه مسول فنی و پروانه بهره برداری که پیش نیاز صدور آنها اخذ تاییدیه های وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان آتش نشانی و تاییدیه چاه های ارت است و همچنین در حال حاضر مراحل دریافت مجوز بهره برداری افزایش بخش رادیولوژی نیز در حال انجام است.

7-چه پیگیری ها و برنامه ریزی هایی در راستای افزایش اعتبار و درامد دانشکده در حال انجام است؟

درخواست تخصیص اعتبار جهت توسعه بخش های آموزشی طبق نقشه دانشکده و ابلاغ تعرفه جدید وزرات خانه جهت بروزرسانی درآمد های دانشکده و اخذ تاییدیه هیات رئیسه دانشگاه ،جهت اعمال تخفیف روی تعرفه های دندانپزشکی جهت دسترسی ،مردم استان از اقشار مختلف به خدمات دندانپزشکی و همچنین دریافت تعرفه های بروز کلینیک ویزه از وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی جهت اعمال در اینده نزدیک در کلینیک ویژه می باشد .

8-اهداف بلند مدت در دانشکده شامل چه مواردی میباشد؟

افزایش فضای اموزشی دانشکده و ساخت قسمت های ناتمام دانشکده(فاز c ) طبق نقشه از قبل تعیین شده و برطرف سازی نیاز های رفاهی (سلف،بوفه و سایت و واحد انتشارات)واداری و فرهنگی (نمازخانه وکانون ها)

 

9-فضای آموزشی و رفاهی دانشکده را براساس چه معیارهایی سنجیده میشود؟

فضای اموزشی بر اساس کتابچه استاتدار د سازی دانشگاه ها صورت میگیرد

10-چه شعاری برای سال اینده در نظر گرفته اید؟

در راستای نام گذاری سال ،  پیشبرد طرح تحقیقاتی و پژوهشی دانشکده در زمینه شعار رهبر جمهوری اسلامی ایران می باشد و همچنین صرفه جویی در مواد مصرفی وکاهش هزینه ها می باشد .

 

در پایان پاسخ به سوالات ،توسط جناب آقای دکتر وتاکید فراوان بر ایجاد محیط آرام و به دور از تنش جهت ارتباط متقابل با دانشجویان و جلب مشاركت آنان در امور آموزشي و پیشرفت دانشکده این نشست به اتمام رسید .

 

 

 

 

 

 

 


منبع : واحد آموزش و پژوهش دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...