گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۲۵ مورد

خراسان شمالی وارد موج پنجم کرونا شد

شنبه ٢٦ تیر ١٤٠٠ ساعت ٨:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 200 نفر )


خراسان شمالی وارد موج پنجم کرونا شد

خبرگزاری ایرنا/ رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش موارد بستری و گسترش شهرهای قرمز این استان وارد موج پنجم کرونا شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت:هم اکنون از هشت شهرستان استان ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند که اگر عادی انگاری مردم ادامه داشته باشد تغییر رنگ شهرستان فاروج و گرمه نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: استان به لحاظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی در وضعیت نارنجی است و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان شمالی ۶۵ درصد است.

هاشمی با اشاره به افزایش تست های نمونه گیری در استان، گفت: در حال حاضر موارد تست گیری کرونا در خراسان شمالی به ۴۰0 مورد افزایش یافته است و در چند روز گذشته میران تست های مثبت حتی به ۵۰ درصد نیز رسید.

وی با بیان اینکه میزان فوتی های ناشی از کرونا در استان بین یک تا ۴ نفر متغیر است، یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۳۵مبتلای جدید به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند و چهار نفر بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست دادند.

دبیر استانی مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر ۲۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

استان خراسان شمالی از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و طبق آمار تاکنون حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

تاکنون ۴۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا را براساس گروه سنی دریافت کرده اند و حدود ۶ هزار نفر در نوبت دوز دوم دریافت واکسن قرار دارد.

افزایش بیماران کووید ۱۹ در خراسان شمالی در روزهای اخیر باعث گسترش وضعیت الگوی رنگ بندی قرمز و نارنجی کرونایی در ۶ شهرستان از هشت شهرستان این استان شد به طوری که هم اکنون شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد در وضعیت قرمز، راز و جرگالن، مانه و سملقان و جاجرم نارنجی و شهرستان های فاروج و گرمه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.


منبع : دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...