گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۲۹ مورد

برگزاری دومین آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی در استان

شنبه ١٦ شهریور ١٣٩٢ ساعت ٢:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 492 نفر )


سرپرست دانشکده پزشکی: دومین آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی در استان برگزار شد.

 

دومین آزمون جامع علوم پایه دانشجویان پزشکی پنج شنبه و چهاردهم شهریور ماه ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم زمان باسراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، سرپرست این دانشکده با اعلام این خبر گفت: 26 دانشجوی ورودی 89 دانشکده پزشکی در این آزمون شرکت کردند.

دکتر «مجید غفوری» افزود: این آزمون تحت نظر نماینده وزارت بهداشت و با همکاری همکاران آموزش کل و دانشکده با موفقیت و در کمال صحت و سلامت برگزار گردید.

ایشان یادآور شدند در صورتیکه دانشجویان این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد دوره آموزش بالینی می شوند.

وی با اشاره به این که نتایج نهایی این آزمون پایان شهریور ماه اعلام می شود، تاکید کرد: این آزمون، چهل و نهمین آزمون جامع علوم پایه در کشور و دومین آزمون جامع علوم پایه در خراسان شمالی است.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، حد نصاب نمره قبولی در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی بر اساس 70 درصد میانگین مجموع نمرات 5 درصد اول تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور محاسبه می شود.

وی اضافه کرد: دانشجویی که به علت مردود شدن در آزمون جامع علوم پایه از ادامه تحصیل در رشته پزشکی محروم می شود، می تواند طبق دستور العمل تغییر رشته دانشجویان دوره های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که از ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی محروم می شوند، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، به رشته تحصیلی دیگری در کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی تغییر رشته بدهد.

لازم به توضیح است که ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر مجدی در اثناء برگزاری این آزمون از محل برگزاری آن بازدید کردند و در جریان روند برگزاری آن قرار گرفتند.


منبع : چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...