گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۳۹ مورد

راه غلبه بر اضطراب زمان امتحانات

دوشنبه ٢٠ خرداد ١٣٩٢ ساعت ٦:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 1671 نفر )


موثرترین روش برای از بین بردن استرس و اضطراب ناشی از امتحانات، یاد خدا و توکل به خالق هستی است

 

یک استاد دانشگاه با اشاره به ایام امتحانات پایان ترم و کنکور، تاکید کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید مراقب باشند که استفاده از هرگونه داروی ضداضطراب یا ضدخواب، عواقب و عوارض بسیار وخیمی به‌ دنبال خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، فریبا تابع‌ بردبار، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه پیام‌ نور شیراز، امروز در یک نشست خبری افزود: آگاهی از شیوه‌های صحیح مطالعه در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است.

 

تابع‌ بردبار با بیان اینکه متاسفانه برخی از دانشجویان با هدف افزایش یادگیری و کاهش استرس و اضطراب، به مصرف برخی داروهای آرامش‌بخش و ضدخواب رو می‌آورند، تصریح کرد: طبق تحقیقات، این قرص‌ها نه تنها یادگیری را افزایش نمی‌دهد، بلکه با آسیب بر سلول‌های مغزی باعث عملکرد ضعیف‌تر مغز در درازمدت و افت تحصیلی خواهد شد.

 

این روانشناس گفت: با استفاده از شیوه‌های درست مطالعه می‌توان زمان مطالعه را کاهش و زمان ماندگاری مطالب را نیز افزایش داد.

 

او اضافه کرد: این روش‌ها به‌ واسطه کمک به یادگیری بهتر و ماندگاری مطالب فراگرفته شده، در نهایت کاهش استرس دانشجویان و دانش‌آموزان را به‌ دنبال خواهد داشت، البته این شیوه‌ها با توجه به ویژگی‌های شخصی هر فرد متفاوت است.

 

وی اضافه کرد: خط کشیدن زیر نکات مهم، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی و کلید برداری از جمله روش‌های مهم و سودمندی است که برای مطالعه بهتر دانشجویان می‌توان استفاده کرد و استرس خود را کاهش و میزان یادگیری را افزایش داد.

 

تابع‌ بردبار با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب مطالعه، برنامه‌ ریزی، نظم و ترتیب، ورزش، خواب کافی و تغذیه مناسب را از جمله مواردی دانست که منجر به بهره‌وری بیشتر از مطالعه شده و در نهایت کاهش استرس دانشجویان را به همراه خواهد داشت.

 

این استاد دانشگاه گفت: بهداشت مطالعه از جمله هوا و نور کافی، گرما و سرمای مناسب، نوع خودکار، استراحت متناوب چشم‌ها و شکل تنفس هنگام مطالعه را در افزایش سطح یادگیری و کوتاه شدن زمان مطالعه موثر دانست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌ نور گفت: به‌ دلیل داشته باشیم که موثرترین روش برای از بین بردن استرس و اضطراب ناشی از امتحانات، یاد خدا و توکل به خالق هستی است، این مطمئن‌ ترین و بهترین راهی است که روح انسان را صفا می‏ بخشد و حالت آرامش برای انسان ایجاد می‏ کند.

 

 


منبع : چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...