گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۱ مورد

بخش های مسابقه ای جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تشریح شد

دوشنبه ١٤ اسفند ١٣٩١ ساعت ٨:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 706 نفر )


در گفت و گو با مسئول دبیرخانه دایم جشنواره فرهنگي؛

بخش های مسابقه ای جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تشريح شد.

مسئول دبیرخانه دایم جشنواره معاونت دانشجویی و فرهنگی، در گفتگو با روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت، در رابطه با بخش های مسابقه ای جشنواره گفت: آثار دانشجويان در بخش های مسابقه ای جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در 6 بخش: ادبی، هنری، پژوهشی، معارف اسلامی، نشریات دانشجویی و فناوری اطلاعات و با 64 زمينه پذيرفته مي شود.

وی افزود: در بخش معارف اسلامی رشته های مداحی(ويژه برادران)، سخنوری و کتاب خوانی(مشترک) به رشته های بخش های مسابقه ای جشنواره افزوده شده است.

  • جوانان متعالی امروز، طلایه داران فردا

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره با بیان اینکه شعار جشنواره "جوان متعالی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی" است افزود: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص اینکه سبک زندگی اسلامی ایرانی به عنوان یکی از 4 مقوله مطرح شده در پرداختن به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان شده است و از طرفی جوانان به خصوص دانشجویان به عنوان طلایه داران این راه نقش بارز و ارزنده ای را می توانند ایفا کنند ما هم در دبیرخانه دایم جشنواره با پرداختن به این موضوع به عنوان روح کلی حاکم بر جشنواره سعی بر آن داریم تا قدمی کوچک در این راستا برداریم.

  • فرهنگ سلامت با پزشک خانواده در جهت افزایش کارآیی و کیفیت خدمات سلامت

دبیر شورای طرح و برنامه جشنواره گفت: با توجه به الزام قانونی برنامه پنجم توسعه در خصوص اجرای پزشک خانواده در جهت نیل به اهدافی چون اجرای عدالت در سلامت، لذا ما هم در جشنواره فرهنگی با عنایت به اینکه فرهنگ سازی در جهت ایجاد بستری جهت حضور و مشارکت حداکثری مردم و جامعه پزشکی در پرداختن به این امر خطیر در جهت جامه عمل پوشاندن به تکالیف قانونی محوله و پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور اهتمام بورزیم. بر همین اساس موضوع "فرهنگ سلامت با پزشک خانواده" به عنوان موضوع ویژه جشنواره معرفی گردید.

  • "دانشگاه من"، بارزترین عرصه در سبک زندگی اسلامی ایرانی

شریفی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جشنواره فرهنگی، 4سال از عمر خود را سپری می کند و از طرفی انتظار می رود تا این جشنواره که تنها جشنواره فرهنگی در سطح مخاطبینی چون دانشجویان علوم پزشکی است و نظیر آن را در دیگر سازمان ها و حوزه های مرتبط با مقوله فرهنگی نمی بینیم به یک جشنواره تخصصی مبدل گردد به گونه ای که بتواند با پرداختن به تولیدات دانشجویان در مباحث فرهنگی مبتلا به روز و به خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت و درمان نقش خود را به درستی ایفا نماید. لذا بدین منظور محور موضوعی"دانشگاه من" به جشنواره اضافه گردید تا دانشجویان بتواند آثار خود را در بخش آزاد متناسب با موضوعات محور موضوعی که برگرفته از چالش ها و مشکلات در پیش روی جامعه به خصوص حوزه دانشجویی است ارائه نمایند تا شاید این خود فانوسی باشد در جهت ایجاد بصیرت و افزایش توانمندی در پرداختن به سبک زندگی اسلامی ایرانی.

مسئول دبیرخانه دایم جشنواره فرهنگی در پایان به زمان ثبت نام اوليه توسط دانشجو در وب سایت دبیرخانه دائم جشنواره ذیل نشانيhttp://farhangi.behdasht.gov.ir از تاريخ 92/01/17 تا 1392/02/16 اشاره نمود و اظهار اميدواري كرد دانشجويان عزيز بتوانند در اين فرصت، آثار شايسته و مقبولي را به جشنواره ارايه نمايند.


منبع : چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...